Rýsuje se nová léčba rakoviny! Obávaná bakterie dokáže zázraky

Zprávy
21. února 2017 03:08 / Jitka Jahodová
  3   0
Dosavadní pokusy na zvířatech dopadly velmi slibně Shutterstock
Vědci z Jižní Koreje přišli s novým objevem. S rakovinou prý dokáže bojovat i střevní bakterie, která mobilizuje imunitní systém, aby cíleně ničil rakovinné buňky. Testy účinků na zvířatech skončily s překvapivými výsledky.
Nejnovější

Chaos kolem brexitu a irský bolehlav

Řeč je o salmonele, která bývá velmi častou příčinou otrav jídlem. Podle jihokorejských vědců z Chonnam National University Hwasun Hospital bakterie salmonely umí proniknout až k nádorovým buňkám a zalarmovat imunitní systém, aby je dokázal úspěšně ničit. Imunitní systém totiž při agresivním bujení rakovinných buněk selhává a nelikviduje je jako cizorodá tělesa.

Dosavadní pokusy na zvířatech dopadly velmi slibně. Více než polovina myší s rakovinou tlustého střeva se vyléčila bez vedlejších účinků. Vědci věří, že za úspěchem stojí právě bakterie salmonely, která dokáží rakovinné buňky zabíjet. Studii publikovali v odborném magazínu Science Translational Medicine.

Experiment vzešel z předchozí studie, která odhalila, že salmonela produkuje protein spouštějící silnou imunitní reakci. Experti se domnívají, že vedlejších účinků léčby by se pacienti nemuseli bát, protože při výzkumu použili oslabenou formu salmonely, která je méně nebezpečná než kmen způsobující otravu jídlem.