Děsivý objev vědců! Hrozí nám daleko větší nebezpečí, než si vůbec dokážeme připustit

Zprávy
08. července 2015 04:00 / Jitka Jahodová
  8   2
Černé díry představují obrovské nebezpečí Shutterstock
Nejnovější

Průmyslová výroba v ČR v říjnu překvapila

Nové bádání NASA, které je zaměřeno na černé díry, vědce stále více znepokojuje. Podle posledních výzkumů je jich totiž ve vesmíru daleko více, než se původně domnívali a některé z nich by nás mohli dokonce zahubit.

Dalších pět velkých černých děr objevili vědci teprve nedávno. Podle astronomů to nebylo dříve možné, neboť díry byly zatemněné prachem a plynem. Poslední nález podporuje teorie, že ve vesmíru se nachází až milion černých děr.

Černé díry jsou schopné pohltit všechno, co jim zkříží cestu a kdyby se dostaly do blízkosti naší sluneční soustavy, život na naší planetě by v podstatě zničily. Jejich gravitace by mohla změnit oběžnou dráhu kolem Slunce a zcela změnit klima. Potom by teploty v létě dosahovaly stovky stupňů Celsia a nastaly by extrémně ledové zimy.

Černé díry zachytil speciální teleskop NASA, který je navržen tak, aby dokázal zachytit energetické rentgenové paprsky ze vzdálených objektů. „Již dlouho jsme věděli o super masivních černých dírách, které nezanikly v prachu a plynu, ale nyní máme podezření, že v naší relativní blízkosti jsou skryté mnohé další, které jsme dosud nezachytili,“ řekl George Lansbury z Centra pro extragalaktickou astronomii. „ I když jsme zachytili jen pět těchto objektů, dáme-li výsledky do poměru s celým vesmírem, předpokládané čísla jsou obrovská,“ dodal.