Reklama
Reklama
Luxus slouží i jako dobrá investice
Shutterstock

Ideální investice? Budete se divit. Tohle mnohé z vás překvapí

21. ledna 2016 04:00 / Zprávy
Pokud hledáte dobrou, dlouhodobou investici, podle odborníků by neměla vaše pozornost směřovat ani k akciím ani ke zlatu, nýbrž ke kabelkám. Samozřejmě si nesmíte koupit ledajaký kousek. Měla by to být nejlépe kabelka Hermès Birkin, značka která patří k nejexkluzivnějším na světě.

Podle Baghunter, což je on-line tržiště pro nákup a prodej mimořádně drahých kabelek, je průměrná roční míra návratnosti v případě kabelky Birkin skutečně rychlejší než obchodování s indexem S&P 500 a zlatem dohromady. Po úpravě o inflaci dosahuje návratnost při S&P 500 v průměru 8,7% ročně, u zlata je to -1,5%, zatímco v případě kabelky Birkin to je 14,2%.

Jedním z důvodů, proč jsou tašky Birkin tak drahé, je jejich nedostatek. Představují symbol společenského postavení, nosí je takové celebrity jako Victoria Beckham nebo Pharrell Williams. Jsou proslulé tím, že jsou neustále "vyprodané". Pokud máte štěstí a dostanete se na seznam čekatelů, bude trvat dlouhých šest let, než přijdete na řadu. Hermès tento akutní nedostatek odůvodňuje tím, že výroba je zdlouhavý proces. Nejprve se musí nasbírat dostatečný počet prémiových zvířecích kůží, které se zpracovávají, až se dostanou do rukou přísně vyškoleným řemeslníkům ve Francii, kteří z nich ručně ušijí něco, na co luxusní trh již dychtivě čeká. Tašky mají doživotní záruku a vzhledem k jejich kvalitě, mohou být předávány jako dědictví.

Spodní cenová hranice u nové kabelky Birkin začíná někde kolem 60 000 dolarů a končí na 223 000 dolarech. Začátkem loňského léta se jedna podobná kabelka prodávala v aukční síni Christie´s v Hongkongu právě za 223 tisíc dolarů, což zlomilo světový rekord pro kabelku prodanou v aukci.

Podle Evelyn Foxové, zakladatelky portálu Bag Hunter, tahle zjištění vypovídají o stabilitě ultra-luxusního trhu. Na rozdíl od akciového trhu, výrobky umisťované na luxusní trh, který zahrnuje i relativně dostupné zboží značek jako Burberry nebo Gucci, kolísá jen minimálně, a to i v těžkých ekonomických časech.  
slj | inStory.cz
KOMENTÁŘE

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Odhalení první ženy Harapese! Ale Zagorka to

Celebrity

Kde je vystrčeno, tam je povoleno! Takhle Jennifer

Sport

Tenista prohrál zápas a stal se terčem výhrůžek!